Tuesday, December 21, 2021

Dating zildjian stempler

Dating zildjian stempler



Hvis du dating zildjian frimerker har en måte å vite størrelsen på, det er fortsatt et sett med funksjoner som lar deg skille store frimerker fra enten sent 50-talls lite stempel uten 3 prikker eller 70-tallsstempel uten 3 prikker eller s-stempel med 3 prikker. I følge Paul Francis i NAMM-utgivelsesvideoen var disse blekklogoene i bruk mellom ogdating zildjian frimerker, men dette ble senere forfinet til sent Fordi hamring varierer fra cymbal til cymbal, er det overlapping mellom stilene i disse tre epokene, dating zildjian frimerker. Dating zildjian stempler "gamle" karer på fabrikken påstås å være notorisk dårlige når det kommer til den historiske tidslinjen til frimerker. Dette betyr at ja, selv om du kan finne en fantastisk unik cymbal, er det også en risiko ved å kjøpe vintage cymbaler fra nettet, da det er ved å kjøpe noe som ikke kan sees eller som høres annerledes ut på lyd. Godt å vite at det ikke er tilfelle, og godt å høre at du har kontroll på spam-saken etter dette siste utbruddet. Tynt stempel s.





Litt anatomi av frimerker



Et galleri med Avedis varemerke og blekklogo dating zildjian frimerker Rull ned gjennom dette galleriet og du beveger deg gjennom produksjonstidene til Avedis Zildjian cymbaler fra begynnelsen til i dag, dating zildjian frimerker.


Den første delen av denne tiden handler mest om endringer i varemerkestemplene, men når du kommer forbi vil du se mer om blekklogoene og hvordan de endret seg over tid.


Du har nå en tidsmaskin for hånden. Nyt reisen. Jeg er ikke ansvarlig for noen av de forhåndsdatoene, jeg samler bare informasjon møysommelig undersøkt av Bill Hartrick og nå i sirkulasjon rundt på nettet, oftest uten bekreftelse av den opprinnelige kilden.


Så snart du kommer inn på slutten av tiden og blekk blir mer i fokus, har jeg prøvd å finne konsensusdatoer for disse endringene. Tusen takk til alle de som er som meg lidenskapelig opptatt av cymbaler og prøver å sette sammen historien til disse forlokkende metallskivene.


Informasjonen kommer virkelig dating zildjian frimerker alle menneskene som har bidratt til diskusjoner opp gjennom årene. Jeg har alltid vært avhengig av fremmede menneskers vennlighet. Vil du sende noen en lenke til et bestemt bilde og en beskrivelse? Denne siden er satt opp slik at du kan sende eller poste til et forum en lenke til et bestemt bilde og en beskrivelse. Hvordan du gjør det er ikke åpenbart. Det du gjør er å gå til År for år-tidslinje og klikke på lenken til bildet du ønsker.


Det vil flytte nettleservinduet inn i galleriet og plasseres på den oppføringen. Hvis du slår opp i nettleseren din på stedet der du skriver inn en URL-lenke, vil du se at lenken ender med et etterfulgt av et ord.


Det kan for eksempel være en lenke til Hollow Ink-logoen på bunnen av en cymbal, dating zildjian frimerker. Linken vil ende på HollowInkZ, og hvis du kopierer denne lenken og deretter limer den inn i en e-post eller i et foruminnlegg, vil den være en direkte lenke til den oppføringen. Merk at for å legge inn en lenke i et foruminnlegg må du bruke hvilken mekanisme forumet har for å sette inn en lenke.


Men uansett hva du må gjøre, vil det være en lim der inne et sted. Prøv det nå ved å klikke på denne direkte lenken til Hollow Ink Logo-oppføringen En liten anatomi av frimerker For å identifisere epoken med et varemerkestempel må du se nøye etter.


Den generelle anatomien til stempelet er at det er en øvre del som er stilisert osmansk tekst ofte referert til som arabisk, eller "de snirklete biter" og en nedre del på engelsk.


I følge Jeansonne sier "Den tyrkiske skriften på toppen av varemerket Son of Cymbalsmith", men i deres varemerkesøknads registreringsnummer sier Avedis Zildjian selv: De ikke-latinske karakterene i merket translittereres til "a fi des Zilgian Share kat ", og dette betyr "Avedis Zildjian Company" på engelsk.


I Zildjian-fabrikken er veggen malt med den dekodede ottomanske: Bilde: ottomansk dekod Før jeg fant bildet ovenfor, jobbet jeg med å dekode det som Avedis Zildjian i RL-skrift, to linjer. Dette bildet overlapper bokstavene jeg hadde identifisert. Jeg oppdaterer hvis jeg kommer videre, men foreløpig ser det ut til at jeg gikk glipp av Company-delen.


Bilde: Ufullstendig osmansk dekoding Legg merke til at RobScott gir et eksempel på arabisk og rapporterer også at den øvre delen sier Avedis Zildjian, selv om han ikke dekoder denne bokstaven om gangen.


Min grunn til å gjøre denne bokstaven om gangen er at jeg kan referere til dem ved å si "E av avEdis i den osmanske delen", og du bør vite at jeg snakker om den karakteren som ser ut som O i denne gjengivelsen. Eller ; som er Z-en til Zildjian. Den andre tingen å legge merke til er at dette er en kalligrafisk enhet ikke streng lineær tekst, og det er en del av det å være et design som gleder øyet. Så noen bokstaver er strukket og ikke en enkel representasjon.


Hvis du synes det er langt søkt, så tenk på en rent engelsk kalligrafisk enhet: Bilde: Premier Logo Prøv å forestille deg å dekode det hvis du ikke er kjent med det engelske alfabetet.


Å vite at vi ser på ottomanske gir oss også litt innsikt i hva prikkene handler om som vises over noen bokstaver, men ikke i alle versjoner av alle stempelstempler. Bruken deres på ottomansk er å endre uttalen av den bokstaven litt. Under den osmanske delen er den engelske delen som sier AVEDIS ZILDJIAN Co ekte tyrkiske cymbaler laget i U. Den engelske delen endres i detalj over tid, men noen endringer kan være subtile endringer i justering og relativ plassering, dating zildjian frimerker.


For eksempel har en 80-tallsversjon CO i stedet for Co for selskapet. Merk også at noen frimerker ikke har Made in U. antas å være fordi de ble støpt og rullet i USA og deretter ferdig i Canada, så de er av blandet opprinnelse. Og det er også noen frimerker som sier Made in Canada. Men disse endringene er senere i serien og utover.


De fleste av de tidligere endringene har å gjøre med endringene i justering og plassering. Disse vil bli introdusert etter hvert som vi går gjennom de spesifikke frimerkene.


En annen ting å merke seg er at i den engelske delen er det ytterligere tre prikker de mellom U S og A. Men når vi snakker om "de tre prikkene" er det de i en trekant i den osmanske delens øvre del av frimerket. Bilde: s stempel tre prikker sirklet Den øvre delen av stempelet går gjennom forskjellige endringer gjennom årene. Dette er de tre punktene det gjelder.


Frimerker med de tre prikkene inkluderer: 2 former for stort stempel fra midten av 50-tallet, stempelet, 60-tallsstemplene og CO-stemplet 80-tallet. Ikke få panikk, vi går gjennom disse alle etter tur. Heldigvis er det andre subtile endringer som skjer i den osmanske delen og den engelske delen som kan være en hjelp til å etablere produksjonsæra. Introduserer blekk og nevner modeller Mange synes å tro at Avedis Dating zildjian stempler la ikke blekk på cymbalene deres før på midten av s.


Det er sant at de ikke la blekk som sa Zildjian på cymbalene sine før i midten av s. Men de hadde modell og dating zildjian frimerker blekkbetegnelser. Det er bare det at de fleste eldre cymbaler har fått blekket fjernet ved rengjøring, dating zildjian frimerker.


Men blekkstempler som gir modell og eller vekt ser ut til å ha vært en Avedis Zildjian-innovasjon som eksisterte fra begynnelsen, dating zildjian frimerker. Så ha billiant eller polerte cymbaler. PinksterboerThe Cymbal Bookp82 dokumenterte dem fra før andre verdenskrig, men nyheter ser ikke ut til å ha nådd alle ennå, dating zildjian frimerker. Bilde: Pre Trans Stamp s Ink Her er en PAPIRTYNN cymbal med et s-stempel på.


Hvis du prøver å finne alderen dating zildjian frimerker en cymbal og den har modellblekk dating zildjian frimerker dette med ALLE BOKSTAVER, ikke anta at det må være fra midten av e eller senere. Det er noen forskjellige bokstavstiler brukt i de forskjellige tiårene, men blekk har eksistert i lang tid.


Etter hvert som vi jobber gjennom tiårene, vil de gjeldende blekkstilene også vises. TYNN på et pre trans 11" og et 26" stort stempel slik at det ikke er mangel på plass til EKSTRA i full TYNN BEBOP katalogen har disse noen ganger bare BOP sett på et stort stempel BUNCE HI HAT PING 50s HB MIDDELS TYNN MIDDELS TYNN RASK MED HEAVY HEAVY BOTTOM Fraværende fra de første dagene så langt er en spesiell blekk dating zildjian frimerker BRAK.


Det ser ut til at disse kom på slutten av s til tidlig s. Men jeg har ikke sett et bilde av en blekk CRASH på en 50- eller 40-talls cymbal ennå. Hvis du har en, vennligst ta kontakt. Jeg vil gjerne legge den til på listen min og vite hvilket stempel den har. Les hva Zildjian Sound Lab hadde å si om crash cymbaler her for eksempel: Zildjian White Paper No. Pre Trans-stempler til de senere s The Pre Trans dating zildjian frimerker er de tidligste av Avedis Zildjian-varemerkestemplene.


Vi møtte en like før i vår korte avledning til Ink. Det tidligere stempelet er preget av et "chunky" eller "tykk linje" utseende dating zildjian frimerker den osmanske delen, og den og har tre streker under seg. Dette er utstilling H i Bills originalartikkel.


Bilde: Chunky Ottoman Eksempel aka First Dette er forskjellig fra den "tynne" eller "fine linje" versjonen av den osmanske, som har tre prikker der den andre har tre streker.


Dette er utstilling F i Bills originalartikkel. Bilde: Thin Ottoman Eksempel aka Second Ikke bland sammen Pre Trans Stamp Thin Ottoman-eksemplet med "tre prikker" nederst, med den generelle diskusjonen om " de tre prikkene " dating zildjian frimerker er i en trekant og ikke en linje. Alle senere Avedis Zildjian-stempler har punktert stiplet strek nederst i den osmanske delen, så dette er en måte å fortelle at du ser på en Pre Trans Stamp-cymbal.


Bilde: s stempel som viser prikk prikk strek bindestrek Bills originalartikkel illustrerte to Pre Trans-stempler og ga en sannsynlig rekkefølge av at utstilling H var eldre og utstilling F nyere. Men artikkelen ga ikke disse navnene. Siden den gang har navnet "First Stamp" fanget opp for alle Pre Trans-stempler, og deretter begynte "Second Stamp" å bli brukt på utstilling F, dating zildjian frimerker, etter et forslag fra Bill Maley på DFO.


Når sist jeg hørte at Bill Hartrick hadde identifisert 4 undertyper av pre-transstempler og liker ikke bruken av "First Stamp". Men jeg tror ikke at Bill noen gang har publisert sine 4 undertyper med de offisielle navnene og typeeksemplarene, bildene og identifiserende funksjoner som kan etablere dem.


Siden jeg begynte å se nærmere, har jeg identifisert mer enn 5 varianter av disse Pre Trans-stemplene, dating zildjian frimerker, og det jeg har funnet omstøter hele den enkle forestillingen om "først" versus "andre". Hvis du vil dating zildjian frimerker livet skal være enkelt, dating zildjian frimerker, deretter bli med "First" og "Second", dating zildjian frimerker enda bedre bare kall dem "Pre Trans Stamps". Men hvis du vil vite mer om hva som egentlig skjer, klikk her.


Det er mer blekk på Pre Trans Stamp cymbalene som kan forsvinne med rengjøring av en signatur, dating zildjian frimerker. Bilde: Første stempelskriving Disse tidlige cymbalene har noen ganger skrift fortsatt til stede under klokken. Ja, dating zildjian frimerker, dette er som tyrkisk laget K Zildjian cymbaler. Det står Avedis Zildjian muligens med Co på slutten. Og på et mer moderne notat, noen har lagt vekten av gram på denne. Det er en 13" cymbal forresten.


De fleste eldre Pre Trans Stamp cymbaler ser ut til å ha mindre diametre. Større diametre blir mer vanlig fra utstilling F-stempler og utover så langt vi kan se fra begrensede data, dating zildjian frimerker. For eksempler på å hamre på disse tidlig dating zildjian frimerker gå til hammersiden. Zenjian - Bilde: Zenjian-stempel Zenjianer ble laget som en "verdilinje" av cymbaler. Årene som vises er dating zildjian frimerker på når de vises i Drum Company-kataloger, selv om det var andre salgskanaler, så katalogene gir ikke hele historien.


Zenjians ser ut som Avedis-produksjonscymbalene fra den perioden. Etter krigen var det en tid da italienske produsenter laget Zenjian-linjen, og det er noen ganger forvirring mellom de to.


Bare for å gjøre ting mer komplisert er det en Zinjian som tilbys i Premier UK-katalogen og som ble laget av UFIP i Italia. Pinksterboer p viser en ordre fra Premier til UFIP for Zinjian cymbaler, dating zildjian frimerker.





finbar dating mann 46



Hvis du har en av disse, virker det bedre å unngå å kalle det et "stempel" og i stedet referere til det som en "midt 50-talls cymbal med et 60-talls kortstempel". Men det kan være vanskelig å fjerne "stempel" som et begrep fordi det har blitt etablert. Bilde: "Stamp" Målt bilde: 17" Kraftig hamret overside Det er omfattende hamret på toppen og bunnen.


Bilde: 17" Tungt hamret underside Denne hamringen ser absolutt ikke ut som den velkjente sparsomme cymbalhamringen med sitt mer regelmessige konsentriske ringmønster og ofte ganske lett hamring med en liten hammerflate. Denne hammeringen ser mer ut som Trans Stamp hammering, selv om det er noen cymbaler med denne graden av hammering som har store stempler eller små stempler på seg.


Denne 50-tallshammeringen kan se ut som Trans Stamp-hammering, men den kan også se ut som Quincy Drop Hammering fra midten av 50-tallet vi assosierte med Large Stamps, eller den kan være som senere 50-tallshammering vi forbinder med Small Stamps.


Fordi hamring varierer fra cymbal til cymbal, er det overlapping mellom stilene i disse tre epokene. Generelt, hvor synlig hammeringen er avhenger av fotokvalitet og "dramatisk" belysning, og hvor mye skitt eller patina det er.


Men du kan fortsatt se hammermerkene på begge sider hvis du ser nøye etter i de fleste tilfeller. Hvis du kan holde en slik cymbal i hendene og snu den frem og tilbake i lyset, er hamringen lett å plukke.


Det som forblir unnvikende er en fin og tydelig måte å skille de tre s hamrende epoker på som fungerer for de fleste cymbaler. Det er et arbeid som pågår. For flere eksempler på hammering på disse cymbalene fra midten av 50-tallet med 60-tallsstempler, gå til hammersiden. Large Stamps mid s Bilde: Stort stempel Hulblokk Hulblokken vist ovenfor med kallenavnet HB eller Block Stamp, formelt navn Stort stempel Type I det er lettest å få øye på.


Dette er fordi du ikke trenger å vite høyden på stempelet for å få øye på et. Det er særegent på grunn av den karakteristiske hule fonten ZILDJIAN brukt utelukkende i dette stempelet. Noen ganger kan du komme over et s-stempel som ser ut som om det også har den hule ZILDJIAN-bokstaven. Det er fortsatt måter å skille den ekte hule blokken fra et 60-tallsstempel som etterligner dette.


Sammenlign bildet ovenfor med dette stempelet som utgir seg for å være en hul blokk: Bilde: s pseudo HB Den vertikale linjekonstruksjonen på begge bildene hjelper til med å skille det store stempelet Type I fra s-stemplene. Dette er en utvidet versjon av konstruksjonen beskrevet i sammenheng med å skille et 70-tallsstempel fra andre frimerker.


Denne utvidet som i utvidet ned til den nederste versjonen er også nyttig for å skille andre frimerker fra hverandre. Det som er utelatt fra beskrivelsen på bildene er at linjen går ned på høyre side av U-en i ekte. Det sammen med prikken i prikken punktstreken sikrer nøyaktighet i plasseringen. Dette ligner SSA vs SSB-skillet på de senere 50-tallet.


Hvis den øverste delen av det osmanske mangler, er det mer sannsynlig at det er et stort stempel, forutsatt at det oppfyller de andre testene. Det finnes også to andre typer Large Stamp, med og uten de tre prikkene. Disse to andre typene mangler den karakteristiske hule fonten ZILDJIAN brukt i HB-stempelstemplet. Hvis du ikke har en måte å vite størrelsen på, er det fortsatt et sett med funksjoner som lar deg skille store frimerker fra enten det lille stempelet på slutten av 50-tallet uten 3 prikker eller 70-tallsstemplet uten de 3 prikkene, eller s. stempel s med 3 prikker.


Først her er eksempler på hver med en linjal. Bilde: Stort stempel uten de 3 prikkene Dette stempelet ovenfor, vist med linjal, har ikke de tre prikkene. Det kalles formelt et stort stempel type III. Toppen av det osmanske mangler på alle eksemplene på dette stempelet jeg har sett så langt. Bilde: Stort stempel med de 3 prikkene Denne, vist med linjal, har de tre prikkene.


Det kalles formelt en Large Stamp Type II, og ble ikke avbildet, men formelt navngitt i Bills originalartikkel. Toppen av det osmanske er til stede på alle eksemplene på dette stempelet jeg har sett så langt. Så hvordan ser du et stort stempel som disse tre prikkene eller ingen tre prikker gitt bare et bilde av stempelet i sin egen uten skala?


For å skille de tre prikkene Large fra s-stempelet, legg merke til hvilke deler av stempelet som virker relativt fete og hvilke som er i finere linjer. I s-stempelet er ZILDJIAN Co dristig i forhold til resten av engelskmennene og osmanerne.


Men alle linjene er stort sett like store i de tre prikkene Large Stamp. I tillegg er det en sjekk som skiller s-stemplene fra det store stempelet med de tre prikkene basert på den vertikale justeringen av AN av Zildjian og NE for Genuine. Bilde: Breddetest for stort stempel med 3 prikker vs 60-tallet På 60-tallets frimerker er venstre side av N av Zildjian rett over venstre side av E av Genuine.


I det store stempelet er det et lite gap før E av Genuine. Stor takk til Biggles of Cymbalholic som veldig vennlig delte det med meg. Du trenger et anstendig bilde for å se forskjellen, men jeg har funnet ut at når jeg har fått trent opp øyet med referansesamlingen min, kan jeg bruke den pålitelig. Det blir vanskelig når bilder av varemerkestempler er tatt i svært ekstreme vinkler. For å skille mellom ingen tre prikker Large fra ingen prikkers stempel, bruk kriteriet for vertikal justering.


I s-stempelet er MADE IN U. er mer spredt enn i mange andre diestempler. Som et resultat vil justeringen av MADE IN U. En slektning til de buede tyrkiske cymbalene er annerledes. Vi har sett opprettingsforskjeller som dette før i detaljene til Trans-stemplene.


I s-stempelet er E til madE tydelig til venstre for H til tyrkisk. I det store stempelet uten de tre prikkene er E rett under H. For å skille de tre prikkene store fra de små punktene fra slutten av 50-tallet, bruk detaljene om hvilke deler som er fete versus finere linjer. Både ingen tre prikker Large og ingen prikker sent på 50-tallet har samme vertikale justering, så for øyeblikket må du stole på bare de dristige forskjellene.


På slutten av 50-tallet står små stempel både den osmanske delen og ZILDJIAN Co med fet skrift i forhold til resten av engelskmennene. Men alle linjene er stort sett like store i det store stempelet uten tre prikker.


En annen funksjon som virker spesifikk for de store frimerkene er formen på toppen av klokken. I hvert fall i 20" og 22" cymbaler ser dette ut til å holde.


I cymbaler mindre enn 18" holder det kanskje ikke, men det er en tydelig mangel på bevis på det. Det er to 18" HB-er i referansesamlingen min. Den ene viser helt sikkert den flate toppen, i det andre tilfellet gjør bildet det ikke klart.


Og jeg har bare sett 1 eller 2 par HB-hatter. De store stemplene ser ut til å være svært sjeldne på cymbaler med liten diameter, sannsynligvis på grunn av mekaniske problemer.


Men tilbake til klokkene hvor du kan si visuelt. Bilde: Stort stempel som viser den flate midten av klokken. Over kan du se den flate delen av klokken. Den kan strekke seg omtrent en tomme fra monteringshullet. Etter det flate området skrår klokken som vanlig. Bilde: Store stempler et annet flatt senter av klokken Og over er et andre skudd fra en litt annen vinkel. Så hvis en cymbal har en flat bjelle er sjansen stor for at det er Large Stamp. Men sammenhengen er ikke perfekt.


Det er noen store frimerker som ikke viser den flate klokken, og her er ett 22" eksempel takket være Mike Layton. Stemplet på denne er 3 prikker Large Stamp, og i en helhetlig visning av cymbalen får et triks av lyset eller dreiebenken det til å se ut som om klokken vil være flat på toppen: Bilde: Stort stempel 3 prikker fra toppen Og likevel når vi ser nærmere på klokken fra siden den ikke er flat, men svakt buet.


Bilde: Stort stempel 3 prikker avrundet midten av klokken Jeg vet ikke hvorfor det er variasjon i dette enda. Forskning pågår. For eksempler på hammering på disse mellomstore cymbalene, gå til hammersiden. Small Stamp late s to undertyper Bilde: Sent 50s Small Stamps De små frimerkene er mye mindre enn de store frimerkene.


Derav navnet. Men pass på, til tross for navnet Small Stamp er de ikke de minste. Det neste stempelet er litt mindre. Det er INGEN tre prikker på det lille stempelet. De røde og grønne pilene på dette bildet viser to trekk ved dette stempelet. De grønne pilene peker på to elementer av stempelet som er i fet skrift i forhold til resten. Dette er ZILDJIAN Co og den osmanske delen. Uthevingen av disse elementene endres litt i s når det bare er Zildjian Co , og igjen i s når den forsvinner helt.


De røde pilene viser den vertikale justeringen av H over E. Den samme fine vertikale justeringen gjelder for C til cymbaler og N til iN. Nok en gang vil dette endre seg i s og er en andre måte å skille s stempel fra s lille stempel. Vi kommer tilbake til det om et tiår eller så. I følge observasjoner gjort av Cliff DeArment, takk Cliff viser det seg å være to forskjellige typer små frimerker, som han kaller SSA og SSB.


Det er SS for Small Stamp som er en god snarvei når du blir lei av å skrive ut Small Stamp om og om igjen. A-formen mangler den øverste delen av den osmanske delen, i B-formen er alt der. Først kunne jeg ikke være sikker på at dette ikke bare var en stemplingsfeil, men Cliff oppdaget at de to formene også har en annen bredde for ZILDJIAN Co-delen av stempelet. Vi undersøker fortsatt om de to forskjellige stemplene ble brukt i forskjellige år, eller om de overlapper hverandre i tid.


Det er mulig at SSA er tidligere enn SSB. Vi samler fortsatt bevis. Men gitt det vi vet om bruken av 3 stemplingsmaskiner og dermed 3 forskjellige stanser av samme grunnstempel pluss tidsforsinkelsene mellom produksjon og stempling, er det fortsatt ikke klart om det er kronologisk informasjon å hente fra SSA og SSB.


For eksempler på hammering på disse små stempel cymbalene, gå til hammersiden. Jeg håper å avgrense hva "senere 60-tallet" betyr og om de kortere og høyere frimerkene kan ha blitt brukt samtidig. Men det virker for øyeblikket like unnvikende som å skille frimerkene og s-stemplene uten å vurdere hamringen. 60-tallsstemplene har et dristig ZILDJIAN Co, og dette deles med sents lille stempel. Men når du sammenligner 60-tallsstemplene med det sene lille stempelet, i s er den osmanske delen også fet.


Men i s er det bare den dristige ZILDJIAN Co og ikke den dristige osmanske. Dette er en subtil forskjell, og hvor tydelig den vises avhenger av hvor godt stempelet er trykket inn. Selvfølgelig er det lettere bare å bruke tilstedeværelsen av de tre prikkene for å fortelle.


Den øverste røde linjen på bildet over viser toppen av stempelet. Du vil se at linjen berører toppen av stempelet på 3 steder. Hvilke som helst av disse 3 stedene kan brukes som toppen å måle fra. Bunnen av stempelet er den røde linjen rett under MADE IN U.


A Høyden på stempelet måles vertikalt mellom de to røde linjene. Heldigvis trenger du ikke å måle høyden så nøyaktig bare for å skille mellom ulike frimerker. Nedenfor er et bilde av stempelet som måles med linjalen på plass. Alle nøkkelegenskapene er der for å bli sett. Jeg har notert 4 steder hvor det er brudd i måten dette stempelet trykkes inn på.


Disse finnes ikke i alle tilfeller, men de er vanlige nok til å være verdt å nevne. Jeg har ennå ikke klart å finne ut om de representerer en og annen trykkfeil, lave flekker på den aktuelle terningen, den bestemte terningen begynner å bli utslitt, eller noe annet.


Det ser ut til at i noen eksempler er den fete ZILDJIAN Co lett trykket inn og ZILDJIAN Co kan se ut som om den er i en hul eller konturskrift som et resultat.


Jeg har sett et dusin mennesker feilidentifisere et 60-tallsstempel som en hul blokk fordi de ikke ser nøye nok etter. Hvis du gjør en direkte sammenligning av de to er de forskjellige: den sanne konturskrifttypen har et relativt større hulrom i midten. Den fete ZILDJIAN Co fra 60-tallet har midten av bokstaven trykket inn litt slik at fine dreiebenklinjer ikke vises inne i bokstavene.


Den sanne konturfonten til Large Stamp Hollow Block er mye renere og overflaten på cymbalen er ikke trykket inn i det hele tatt i den hule delen av bokstaven. Endene på bokstavene er også skarpere og mer firkantede. Pluss at det er en forskjell i plasseringen av AVEDIS i forhold til prikker-punktstreken og ZILDJIAN.


Disse er alle illustrert i et bilde av en av disse pseudo hulblokkene versus den ekte hulblokken. Til slutt, hvis stempelet stumper deg, er det andre produksjonsledetråder på cymbaler som synlig hamring og dreiebenk fra slutten av 50-tallet og behandlingen av bjeller som lar deg fortell en mid s cymbal fra som cymbal.


For eksempler på hammering på disse cymbalene, gå til hammersiden. Dette kalles noen ganger et "høyt stempel". Men ikke forveksle Tall Stamp 60s med Large Stamp mid s. Svært forskjellige produksjonsperioder. Det er de, men det som lar oss skille dem fra hverandre uten å måle er mønsteret av brudd eller særheter. Den 1. Men når de er tilstede, er feilene i D og I som noen ganger kan se ut som en i, noen ganger venstre side av V, og noen ganger venstre side av toppen av A.


Denne listen er forskjellig fra det korte stempelet som har feilene på toppen av den osmanske, AED men ikke I, og den øvre delen av kommaet. Hvis du går bak til det aller første bildet i s-delen, er det den eneste feilen i den aktuelle pressingen. Jeg har en cymbal med denne 1. Hele stempelet er imidlertid veldig lett trykket inn slik at mye av detaljen mangler.


Det jeg gjør for å forenkle måling er å legge et stykke maskeringstape rett over toppen av stempelet, og et annet like under bunnen MADE IN U. Det gjør det lettere å måle avstanden nøyaktig. Jeg flytter båndet etter behov for å få det på akkurat rett sted. Med et sterkt stempel trenger du kanskje ikke gjøre dette. Men med et svakt stempel kan det hjelpe mye. Her er det i aksjon rapportering Den opprinnelige bruken av navnet Zilco var tidligere da Zilco var en verdilinje av cymbaler laget i USA. Denne gangen kalles cymbalene Zilco av AZCO og inkluderer ordet Canada.


I følge The Cymbal Book p var det to typer Zilco av AZCO cymbaltyper. Den ene ble produsert på samme måte som datidens Avedis cymbaler. Den andre var en tynnere uhamret cymbal. Jeg vet ikke om den andre stilen var begrenset til perioden, eller om begge cymbaltypene var til stede i begge periodene. Jeg vet ennå ikke om det var noen stempelforskjell mellom de to epokene eller mellom de to forskjellige typene Zilco by AZCO cymbaler.


For eksempler på den typen hammering du kan forvente på disse 70-talls Zilco by AZCO cymbalene, se hammersiden. Jeg har kommet over to AZCO-stempler til som også ble brukt, og det kan være flere. Den første er en som brukes for cymbaler som skal selges med Rogers-trommer: Bilde: Rogers av AZCO Stamp Den andre versjonen sier bare AZCO CANADA: Bilde: AZCO CANADA Stamp Det ser for meg ut som AZCO er skrevet med samme skrifttype som senere ble brukt for SABIAN blekklogo.


Du kan se dette spesielt i A som er bokstaven de har til felles. Bare på stilistiske grunner kan man antyde at dette AZCO CANADA-stempelet er det senere, og dette stemmer overens med at denne versjonen er det senere stempelet som Pinksterboer sier brukes på tynne cymbaler som ikke er hamret, antagelig bare presset i form. Dette AZCO Canada-stempelet vises på denne 20" cymbalen som absolutt er tynn g og ser ut til å være akkurat presset i form.


Jeg leste om hvordan de første cymbalene ble laget av de som ble brakt til Tyrkia fra Armenia av sultanen for å produsere zils og gonger. Jeg tror det var Avedis den første som skapte den perfekte legeringen for lyd, selv om intensjonen hans var å formulere blandingen til gull. For sin fortreffelighet i håndverket ble han tildelt en viss rikdom fra sultanen samt et etternavn som ble endret til å bli ZIldjian. Med disse pengene og navnet åpnet han sin egen cymbalfabrikk på dette tidspunktet komponister begynte å bruke cymbaler i sine komposisjoner.


Avedis, det tredje fornavnet for menn alternerende noen gang andre generasjoner kom til USA og jobbet på en godterifabrikk før han åpnet sin egen godteributikk. Onkelen hans ba ham komme tilbake for å fortsette familiebedriften i stedet, onkelen kom til USA for å videreformidle kunnskapen om smiing og hamring og slikt.


Avedis åpnet opp for forretninger og slo harlem og ga trommeslagere i jazzalderen det de ønsket i cymbaler. Resten er ganske godt kjent som Avedis Zildjian Company. Rett og slett fascinerende historie! zenstat Gjest. trappemann sa:. Klikk for å utvide bongomania DFO Master. Ble med 16. oktober, meldinger 4, reaksjonsscore 1, plassering Portland, OR. Fascinerende greier! Unnskyld at jeg gravde opp en gammel tråd, men jeg søkte på Zildjian dating og denne tråden kom opp. Det var flere andre selvfølgelig, men ikke så interessante eller verdt å støte på.


Jeg pleide å bruke cymbalholics som min referanse for Zildjian-datoer, men det forumet ble selvfølgelig oppsvinget for mange år siden. Det ser ut til at de kan komme tilbake, men det er ikke der ennå. Jeg forstår at stemplene ikke er pålitelige, i henhold til poenget med denne tråden, men hvis det er en side som gir så mye informasjon som vi tror vi vet i dag, ville det være nyttig! Her er håp i alle fall. Zeb Veldig kjent medlem. Ble med 18. februar, Meldinger Reaksjonsscore 58 Sted SW Virginia. Karbon 14? bongomania sa:.


Takk for alt det! Jeg var på CH for litt flere år siden, men så stengte forumet helt. En gang etter det tok jeg en pause fra trommer i noen år, og sluttet å lete. Jeg har bare nylig plukket opp pinnene igjen, og så at CH er stengt nå, så jeg antok at den hadde holdt seg stengt gjennom de mellomliggende årene. Godt å vite at det ikke er tilfelle, og godt å høre at du har kontroll på spam-saken etter dette siste utbruddet.


Jeg skal legge ut noen stempel- og profilbilder av et par av mine eldre Avedis-stykker snart. fatchoppers DFO Veteran. Ble med 11. mars, meldinger 2, reaksjonspoeng. Sted USA. NYE KONSEPTBUTIKKMODELLER Butikkkonseptbutikk. LÆR Å LEKE! ZILDJIAN TROMMEMETODE Start nå. LA VERDEN HØRE HVA DU HAR Å SI Finn lyden din TRAVIS BARKER Blink NYTT KONSEPT SHOP MODELL. KJØP NÅ.


NY ANKOMST. KONSEPTMODEL I SPOTLIGHT Fat Hats. Spillerfavoritter. Legg til ønskeliste. Sammenlign størrelse S. Legg til sammenligning Avbryt. Legg til i kurven.


Sammenlign diameter Sammenlign størrelse 6". Sammenlign størrelse XS. Sammenlign Diameter 8. Hedre en legende Det er med tunge hjerter vi sørger over tapet av Charlie Watts, "Verdens største rock n' roll-trommeslager".


Vi feirer Armand Zildjians år For å feire Armand Zildjians liv og cymbal-arven, åpner vi Family Cymbal Vault for første gang noensinne. Familien vår vokser Zildjian er stolt over å ønske velkommen til det nyeste medlemmet av artistfamilien vår, Anderson. Kunsten bak lyden Ved å blande gamle verdenskonsepter og nye verdensteknikker, har Zildjian utviklet seg med både musikk og teknologi, og fortsetter å innovere prosessen med å lage cymbaler.


Asiatisk amerikansk diskriminering Vi er triste over å se de nylige fremvisningene av rasisme og diskriminering mot det asiatiske amerikanske samfunnet her i U. Konfrontere rasisme Zildjian Company står i solidaritet med det svarte samfunnet. Ledende musikktrender Ved å ligge i forkant av musikktrender og samarbeide med artister, har vi ligget i forkant av lydutvikling. Dennis Chambers.

No comments:

Post a Comment